UMSA
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elib.umsa.edu.ua/jspui/handle/umsa/3084
Назва: Особливості методичного забезпечення навчального процесу в медичному вузі при підготовці студентів-іноземців
Автори: Безкоровайна, Ірина Миколаївна
Ряднова, Вікторія Вікторівна
Максимук, Ольга Юріївна
Дата публікації: 2008
Видавець: Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»
Бібліографічний опис: Безкоровайна І. М. Особливості методичного забезпечення навчального процесу в медичному вузі при підготовці студентів-іноземців / І. М. Безкоровайна, В. В. Ряднова, О. Ю. Максимук // Сучасні технології навчання у підготовці медичних кадрів : матеріали навч.-метод. конф. — Полтава, 2008. — С. 7—8.
Короткий огляд (реферат): Підготовка лікаря – складний, багатоступеневий процес, над яким працює увесь колектив інституту. Але дещо особливі завдання, у цьому зв’язку стоять перед педагогами-медиками при підготовці лікаря іноземної практики. Вітчизняний процес навчання медичних працівників в усі роки відрізнявся можливістю здобуття студентами достатнього рівня практичних знань та навичок, що сприяє зацікавленості отримання іноземними студентами дипломів Українських медичних ВУЗів. Це, в свою чергу, викликає необхідність розробки спеціального методичного забезпечення, орієнтованого на майбутнього лікаря, який працюватиме в умовах, що відрізняються від вітчизняних та студента з недостатнім рівнем знань російської мови чи англомовних груп. У цьому зв’язку постає питання забезпечення студентів відсутньою спеціальною учбово-методичною літературою на англійській мові, для підготовки занять, та достатньою кількістю ілюстрованого матеріалу для полегшення сприйняття предмету. В особливостях спілкування з іноземними студентами слід зазначити, що для покращення засвоєння фактичного матеріалу, вкрай необхідне ефективне використання технічних засобів візуалізації інформації. До цих засобів, в першу чергу, слід віднести необхідність комп’ютерного забезпечення, мультимедійні технології, учбові фільми. На кафедрі офтальмології створено ряд тематичних презентацій згідно програми викладання дисципліни, в тому числі і на англійській мові, орієнтованих на студента-іноземця. Роздрукований на англійській мові учбовий тематичний матеріал та ілюстрації до занять роздаються наприкінці кожного семінару з метою підготовки до наступного. В той же час, для контролю пізнавальної активності під час демонстрації представленого матеріалу, використовується зворотній зв’язок, і в його якості, розроблені англомовні тести. Інтернет-пошук дає можливість пристосувати отримані студентами теоретичні знання до індивідуальних умов праці та медикаментозного забезпечення, що існують в країнах майбутнього розподілу підготовлених лікарів, та подати в методичному матеріалі діагностичні можливості та фармацевтичні препарати, існуючі в цих країнах. На жаль, недостатнє матеріальне забезпечення, яким страждають ще до сьогодні всі навчальні заклади, не дає можливість використати необхідну кількість комп’ютерів на кафедрі, хоча засвоєння матеріалу було б суттєво підвищене за їх допомогою, так як зорове сприйняття при моделюванні клінічних ситуацій та механізмів дії медикаментозних засобів, значно підвищує запам’ятовування і усвідомлення матеріалу. Велика роль на кафедрі офтальмології відводиться освоєнню невідкладних станів та методів першої допомоги при їх виникненні. При цьому викладачі намагаються наблизити матеріал, що подається до майбутньої спеціальності лікаря, як то стоматолога, кардіолога, ендокринолога, тощо, моделюючи, можливі, в межах даної спеціальності передумови для виникнення невідкладних станів. Перед викладачем визначаються головні задачі, які мають неабияку цінність в подальшій практичній діяльності кожного лікаря: - встановити основні фактори, які можуть сприяти виникненню тих чи інших невідкладних станів; - визначити і вивчити разом із студентами клінічні ознаки, що характеризують невідкладний стан; - навчити студентів методам необхідної першої допомоги; - визначити, які препарати повинні входити в аптечку швидкої допомоги при невідкладних станах. Слід зазначити, що якщо у випадку навчання вітчизняних студентів, достатньо сформулювати вищевказані поняття в усній формі, то при навчанні студента-іноземця, з метою кращого розуміння та запам’ятовування, необхідна наочна демонстрація, де можуть бути використані засоби технічного забезпечення. Закріплення поданого матеріалу у вигляді тестового контролю теж сприяє вкоріненню представлених знань в свідомість майбутнього фахівця та подальшому використанню отриманих знань іноді навіть на рівні автоматизму. Це питання є достатньо важливим, бо студенти не завжди розуміють необхідність чітких знань про невідкладні стани, вважаючи офтальмологію вузькою спеціальністю, якою займаються одиниці. В той же час надання першої допомоги при будь-якому гострому стані, в тому числі і офтальмологічному, являється обов’язковим в усьому світі для підготовки фахівця-медика. Отже, навчальний процес при підготовці студента-іноземця, потребує ще більшого методичного та матеріального-технічного забезпечення, що при відсутності, на сьогоднішній день, загальноосвітніх розробок в країні, повинне забезпечуватись на рівні керівників підрозділів академіі, як визнаних наукових та педагогічних фахівців.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elib.umsa.edu.ua/jspui/handle/umsa/3084
Розташовується у зібраннях:Наукові праці

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
osoblivosti.pdf131,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.