Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elib.umsa.edu.ua/jspui/handle/umsa/922
Назва: Застосування елементів дистанційної освіти в післядипломній підготовці лікарів-стоматологів
Інші назви: Застосування елементів дистанційної освіти в післядипломній підготовці лікарів-стоматологів
Автори: Шешукова, Ольга Вікторівна
Поліщук, Тетяна Вікторівна
Труфанова, Валентина Петрівна
Ключові слова: дистанційна освіта
лікарі-стоматолога
Дата публікації: 2015
Видавець: ТДМУ "Укрмедкнига"
Бібліографічний опис: Шешукова О. В. Застосування елементів дистанційної освіти в післядипломній підготовці лікарів-стоматологів / О. В. Шешукова, Т. В. Поліщук, В. П. Труфанова // Реалізація Закону України "Про вищу освіту" у Вищій медичній та фармецевтичній освіті Україні (з дистанційним під`єднанням ВМ (Ф)НЗ) України за допомогою відеоконференс-зв`язку) : Всеукраїнська навч.-наук. конф. з міжнар. участю, присвяченої пам`яті ректора члена кореспондента НАМН України, професора Леоніда Якимовича Ковальчука (Тернопіль, 21-22 трав. 2015 р.) / Терноп. держ. мед. ун-т ім. І. Я. Горбачевського. − Тернопіль : ТДМУ, 2015.− С. 493.
Серія/номер: УДК;614.253.52 (07.07)
Короткий огляд (реферат): Інформатизація освіти в Україні - один з найважливіших механізмів, досягнення модернізації освітньої системи. Сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу, змінюється сама парадигма освіти. Значна роль при підготовці спеціаліста-медика, надається методам активного пізнання, самоосвіті, дистанційним освітнім програмам. На теперішньому етапі розвитку комунікаційних технологій провідну роль у набутті знань лікарями-інтернами та курсантами відіграють елементи дистанційного навчання. Дистанційне навчання засноване на сучасних інформаційних і комунікаційних технологіях навчання й подальшого підвищення кваліфікації. Дистанційні технології навчання можна розглядати як природний етап еволюції традиційної системи освіти – від дошки з крейдою до електронної дошки й комп'ютерних навчальних систем, від книжкової бібліотеки до електронної, від звичайної аудиторії до віртуальної аудиторії. Для молоді,яка із задоволенням використовує різноманітні електронні гаджети, використання можливостей дистанційного навчання є не тільки необхідним, але й цікавим. Ефективність дистанційного навчання заснована на тому, що ті, кого навчають, самі відчувають необхідність подальшого навчання, а не піддаються тиску з боку викладача. Вони мають можливість опрацювати навчальні матеріалами в такому режимі й обсязі, який підходить безпосередньо кожному. Ефект у значній мірі залежить від того, наскільки регулярно займається той, хто навчається. Послідовне виконання контрольно-діагностичних завдань, а також підтримка у всіх питаннях з боку викладача-координатора забезпечує планомірне засвоєння знань. Поряд із традиційними інформаційними ресурсами для забезпечення процесу дистанційного навчання використовуються наступні засоби дистанційного навчання: спеціалізовані підручники з мультимедійними супровідом, електронні навчально-методичні комплекси, що включають електронні підручники, навчальні посібники, тренінгові комп'ютерні програми, комп'ютерні лабораторні практикуми, контрольно-тестуючі комплекти, навчальні відеофільми, аудіозаписи, інші матеріали, призначені для передачі по телекомунікаційних каналах зв'язку. Одним зі нових елементів є навчальне телебачення, за рахунок використання як створених кафедрою відеофільмів, так і таких, що є поширеними у світовій мережі Інтернет. За останні кілька років зросла популярність Web-технологій, а також вільний доступ в Інтернет за допомогою модемного зв'язку, значно вплинули на збільшення числа користувачів мережі Інтернет. Завдяки Інтернету ми можемо мати прямий доступ до різних ресурсів мультимедіа у всьому світі, так, якщо б ми переглядали сторінки, що зберігаються на нашому власному комп'ютері в гіпертекстовому форматі. Потенціал Web-технологій цікавить викладачів усього світу, так як ці технології дозволяють поєднувати освітні ресурси, які створені для своїх особистих освітніх цілей. Інтернет, необхідні засоби зв'язку і комп'ютерні технології дозволяють зробити комп'ютерне навчання більше цікавим. На кафедрі дитячої стоматології факультету післядипломної освіти активно впроваджуються елементи дистанційного навчання. Для поширення відомостей про надбання кафедри, нами підготовані електронні версії лекційних записів, інших методичних матеріалів, які легко доступні кожному із тих, що навчається шляхом оперативного доступу через Інтернет. У зв'язку з швидким розвитком сучасних технологій велику популярність отримали навчальні системи, засновані на Web-технологіях. Так як Інтернет доступний всім незалежно від часу та місця розташування, то використання таких систем не вимагає дорогого устаткування. Персональний комп'ютер з практично будь-якою операційною системою, Web-браузер, модем і телефонний зв'язок дозволяють увійти в мережу Інтернет і, отже, навчатися через Інтернет. Системи навчання, засновані на Web-технологіях - асинхронні, тому вони не вимагають одночасної присутності викладача і лікарів-курсантів. Заздалегідь приготовлені лекції, текстові та відео-матеріали передаються через мережу. На теперішній час всі сфери освіти розглядають дистанційне навчання як новий цікавий ринок і, отже, можливість ділової діяльності. У дистанційному навчанні особливо важливим є зворотній зв’язок між викладачем та курсантом, який дає можливість викладачу проконтролювати отримані учнем знання. В свою чергу, такий зв’язок надає змогу учню коректувати обсяг інформації, повертаючись до складних у засвоєнні тем. Кафедрою розроблений пакет тестів із кожного розділу програми, що дає можливість визначити рівень засвоєння матеріалів кожним лікарем-курсантом та скоректувати обсяг додаткового матеріалу за необхідністю. Всі навчальні матеріали та контролюючий пакет тестів із кожної теми розміщений на сайті кафедри. У розділі, що присвячений дистаційному навчанню кожен слухач реєструється та отримує особисті логін та пароль. Використовуючи можливості індивідуального доступу до матеріалів сайту, курсант може у зручний для нього опанувати матеріал. Кожен розділ передбачає тестування, позитивний результат якого дає можливість курсанту переходити до вивчення наступного розділу. Викладач-куратор циклу має постійну можливість відсліджувати час перебування курсанту на сайті та успішності опанування матеріалу за результатами тестування. Така взаємодія викладача та курсанта сприяє кращому засвоєнню матеріалу та постійному взаємозв’язку між викладачем та курсантом.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elib.umsa.edu.ua/jspui/handle/umsa/922
Розташовується у зібраннях:Наукові праці

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zastosuvannya_elementiv_dystantsiynoyi_osvity.PDF4,17 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.